본문 바로가기

2017/12/21

EXMAR, Newbuilding contract for 79,500 m³ LPG Carriers EXMAR, Newbuilding contract for 79,500 m³ LPG Carriers EXMAR has entered into an agreement with Statoil ASA from Norway on 2 environment-friendly Newbuilding 79,500 m³ gas carriers to transport LPG in a sustainable manner basis a long-term commitment. Both vessels are to be delivered within 2020 and will be compliant with the most stringent NOx and SOx emission regulations. The above re-establis.. 더보기
Seagull Training App v3.0 - now with e-learning in HTML5. Seagull Training App v3.0 - now with e-learning in HTML5. Seagull Maritime continues to update the Seagull Training App. The newly enhanced Seagull Training App is now complete with the possibility to run e-learning modules and learning films directly from the main menu. The App can be used across a range of mobile device including tablets, in both Android and iOS formats, with dynamic screen la.. 더보기
DNV GL: Die Energiewende verändert die Form, aber nicht die Bedeutung der Schifffahrt für die Weltwirtschaft DNV GL: Die Energiewende verändert die Form, aber nicht die Bedeutung der Schifffahrt für die Weltwirtschaft Die Klassifikationsgesellschaft DNV GL hat in einer internationalen Studie („Maritime Forecast to 2050“) untersucht, welche Auswirkungen das Energiesystem der Zukunft auf die Schifffahrt haben wird. Der Bericht betrachtet, wie die zu erwartenden Veränderungen bei der Energieerzeugung und .. 더보기
현대미포조선, 로팩스(RO-PAX) 8249호선 용골거치 - 4도크, 4개월만에 재가동 들어가 현대미포조선, 로팩스(RO-PAX) 8249호선 용골거치 - 4도크, 4개월만에 재가동 들어가 현대미포조선에서 15년 만에 건조되는 로팩스(Ro-Pax)가 본격적인 블록 조립에 들어갔다. 회사는 지난 18일 4도크에서 선주, 선급 관계자 등이 참석한 가운데 3만1천톤급 로팩스인 선번 8249호에 대한 용골거치식을 가졌다.현대미포조선이 지난해 7월 ‘위동항운’사로부터 수주한 8249호선은 720여명의 승객과 40피트 컨테이너를 적재한 트레일러 약 140대를 동시에 싣고 최고 25노트(knot) 속력으로 운항할 수 있다. 길이 199.1m, 너비 27m, 높이 32m의 제원을 갖추게 될 이 선박은 내년 4월 진수, 9월 중 선주사에 인도돼 인천과 중국 청도 항로에 투입될 예정이다. 한편, 8249호선이 본격.. 더보기